loading...
فروشگاه اینترنتی آیسان آنلاین شاپ
آیسان بازدید : 464 1392/05/12 نظرات (0)

تست بدسکتور هارد دیسک

 

هارد دیسک یکی از قطعات اصلی هر رایانه ای میباشد که وظیفه حفط و ذخیره سازی اطلاعات را بر عهدا دارد .در صورتی که این قطعه در طول زمان دچار مشکل شود باید قبل از از کار افتادن هارد دیسک بطور کلی از اطلاعات خود نسخه ی پشتیبان تهیه کنیم تا در صورت بروز مشکل اطلاعات را از دست ندهیم .

از کجا بفهمیم هارد دیسک مشکا دارد ؟

این یکی از سوالات مهمی است که برای اکثر کاربران بوجود می آید ، برای بررسی این موضوع به سرعت رایانه خود دقت نمایید اگر سرعت رایانه شما بیش از حد پایین آمده است و موقع کار با سیستم و باز کردن اطلاعات هارد دیسک شما صدای خر خر می دهد باید کمی دقت کنید ، یا اگر سیستم بطور متوالی موقع روشن شدن هارد را چک میکند دیگر وقت آن شده که به فکر پشتیبان گیری از اطلاعات خود باشید .

آیسان بازدید : 317 1392/05/12 نظرات (0)


عيب‌يابي از ‌‌هاردديسك


اشاره :

از بين رفتن اطلاعات ‌‌هاردديسك، يكي از بزرگ‌ترين دردسر و كابوسي است كه هر كاربر بي‌احتياطي ممكن است دچار آن شود.



مقدمه

تهيه نكردن نسخه‌ي پشتيبان، جدي نگرفتن پيغام‌هاي خطا و‌ نشانه‌هاي ريز و درشت و ... مي‌تواند نتيجه‌هاي وحشتناكي را براي اطلاعات با ارزش كاربران بوجود آورد!
اما بايد ديد چگونه مي‌توان با عامل‌هاي بوجود آوردنده‌ي آن مقابله كرد.  پيغام‌هاي خطا راهنماي اصلي ما در رديابي مشكل‌ها هستند، موضوع اين مقاله‌ هم بررسي مشكلات و خطاهايي است كه براي ‌‌هاردديسك‌ها بوجود مي‌آيد. از اين به بعد، به اين‌گونه خطاها (كه مانع بالا‌آمدن سيستم مي‌شوند) خطاهاي درايوي مي‌گوييم. خوشبختانه  در بيشتر موارد مي‌توان اين مشكلات را بدون نياز به فرمت كردن و از بين بردن داده‌ها  بر طرف كرد. اما هميشه بايد درصدي را هم براي از دست دادن داده در نظر داشت!

آیسان بازدید : 251 1392/05/12 نظرات (0)


 در صورتی که روی لپ تاپ آب ریخت چه کار کنیم؟


یکی از بدترین فاجعه هایی که برای کاربران ابزارهای الکترونیکی اتفاق می افتد، ریختن آب یا چای یا هر نوع مایعی روی آن هاست.

 

این اتفاق که بخصوص برای لپ تاپ ها به وفور روی می دهد، معمولا به سوختن مدارهای الکترونیکی و از دست رفتن ابزارهای گران قیمت و باارزش منجر می شود.

 

اما با چند اقدام ساده و در عین حال سریع، می توان از افزایش ابعاد این فاجعه جلوگیری کرد.

 

ممکن است در زندگی شما اتفاقاتی بیفتد که در حد یک فاجعه، زندگی شما را تحت تاثیر قرار دهد. یکی از این اتفاقات ریختن آب یا چای یا نوشیدنی های دیگر روی لپ تاپ یا دیگر تجهیزات الکترونیکی شماست.

آیسان بازدید : 239 1392/04/27 نظرات (0)
اگه با کامپیوتر سر کار داری این 15 نکته را باید حتما بلد باشید

 

اگه با کامپیوتر سر کار داری این 15 نکته را باید حتما بلد باشید

افراد زیادی از خیلی از تعاریف و نکات ابتدایی کامپیوتر که برای اکثر مردم خصوصآ جوانان بسیار بدیهی و جا افتاده است بی اطلاع هستند. باور کنید از این وضع هم من بهتر از همه خبر دارم :)
گاهی که پست های ساده تر می نویسم با خودم فکر می کنم شاید این مطلب زیاد هم به درد کسی نخورد و با خودم می گویم باید مطالب را سنگین تر و تخصصی تر کنم. اما با نگاه عمیق تری که کردم متوجه شدم نه این خبر ها هم نیست…بهتره کمی هم از پنجره به بیرون نگاه کنیم و در را باز کنیم و چند تا رفیق جدید به جمع خودمان اضافه کنیم.

در ادامه به توضیح برخی از ابتدایی ترین نکاتی می پردازم که هر کاربر ساده کامپیوتر باید بداند. اگر از کاربران تازه کار کامپیوتر هستید دوستانه توصیه می کنم این مطلب را با دقت بخوانید.

آیسان بازدید : 237 1392/04/27 نظرات (0)

اینترنت پر سرعت ماهواره ای با قابلیت وبگردی، دانلود و آپلود

اینترنت پر سرعت ماهواره ای با قابلیت وبگردی، دانلود و آپلود

بتازگی شرکت آمریکایی ViaSat سرویسی به نام Exedeراه اندازی کرده است که خدمات Broadband (باند گسترده) ماهواره ای به کاربران ارائه میدهد و آنها را قادر میسازد در بیشتر نقاط کره زمین از طریق ماهواره به اینترنت پر سرعت دسترسی داشته باشند.

این سرویس اولین بار در نمایشگاه CES شهر لاس و وگاس رونمایی شد.

اکنون به لطف ماهواره ViaSat-1 که چند ماه پیش به فضا پرتاب شد و نسل بعدی سیستم های ماهواره ای میباشد و با استفاده از دیش های مخصوص Exede کاربران میتوانند با پرداخت هزینه ای معادل ۵۰ دلار در ماه + ۱۴۹٫۹۹ دلار هزینه نصب اولیه اینترنت ماهواره ای را با سرعت دانلود ۱۲Mbps/ آپلود ۳Mbps در اختیار داشتنه باشند.

آیسان بازدید : 261 1392/04/22 نظرات (0)

لب تاب های برتر 2013

 Lenovo ThinkPad X1 Carbon

Lenovo مانند Acer در این لیست دو نماینده دارد. نماینده دوم از سری Thinkpad است با طراحی مدرن ، کارآمد و البته محکم که یک پردازنده i5 را با خود حمل می کند. صفحه نمایش با کیفیت ۱۴ اینچی ، وزن حدودا ۱٫۳ کیلوگرمی ، ۴ گیگابایت حافظه رم به همراه یک هارددیسک SSD مانند تمامی مدل های قبلی سبب شده این مدل هم جز لپ تاپ های برتر لقب بگیرد. مانیتور این لپ تاپ هم مانند مدل قبلی Lenovo به صورت کامل همسان صفحه کلید خواهد شد. اما شاید دلیل اصلی جای گیری این لپ تاپ در لیست جنس بدنه و نحوه طراحی و ساخت باشد.

آیسان بازدید : 239 1392/04/19 نظرات (0)

باگ عجیب در نوار تسک‌بار ویندوز 7

با وجود این که ویندوز 8 عرضه شده است اما می‌توان همچنان از ویندوز 7 به عنوان یک ویندوز کامل نام برد. اما در ویندوزهای 7 نیز باگ‌های عجیب و مختلفی به چشم می‌خورد. در این ترفند قصد داریم به معرفی یک باگ عجیب در نوار Taskbar ویندوز 7 بپردازیم. به طوری که می‌توانید نوار تسک‌بار را با دو کلیک از پایین به بالا جابجا کنید، حتی اگر نوار تسک‌بار در حالت قفل باشد!

بدین منظور:
ابتدا (ترفندستان) بر روی آیکن یکی از برنامه‌های در حال اجرا و یا سنجاق شده به نوار تسک‌بار راست کلیک کنید (دقت کنید نبایستی کلیک راست را نگه دارید، تنها یک بار راست کلیک کنید).
پس از نمایش منوی راست کلیک مربوط به برنامه‌ی مورد نظر، در قسمت خالی از نوار تسک‌بار کلیک کرده و کلیک چپ ماوس را نگه دارید.
خواهید دید که پس از چند لحظه نوار تسک‌بار از پایین صفحه به بالا منتقل خواهد شد!
جالب این جاست که حتی اگر تسک‌بار قفل باشد نیز این ترفند عملی خواهد بود.
البته پس از انتقال نوار تسک‌بار به بالای صفحه این ترفند دیگر موجب انتقال آن به پایین نخواهد شد و بایستی ابتدا با راست کلیک بر روی فضای خالی از نوار تسک‌بار و اطمینان از تیک نخوردن Lock the taskbar، نوار تسک‌بار را با استفاده از ماوس بگیرید و به پایین صفحه بکشید.

آیسان بازدید : 242 1392/04/19 نظرات (0)

خروج از حساب کاربری Gmail از طریق کامپیوتری دیگر

فرض کنید در یک کامپیوتر عمومی یا کامپیوتر دوست‌تان وارد حساب کاربری خود در Gmail شده‌اید، اما پس از پایان کار فراموش کرده‌اید که از حساب کاربری خارج شوید و یا به اصطلاح Sign Out کنید. اگر دیگر امکان دسترسی به این سیستم را ندارید جای نگرانی نیست، چرا که با امکانی که Gmail فراهم کرده است می‌توانید از یک سیستم دیگر وارد حساب کاربری خود شده و با یک کلیک، از کلیه حساب‌های کاربری که در حال حاضر در وضعیت «وارد شده» قرار دارند خارج شوید.

بدین منظور:
ابتدا وارد حساب کاربری خود در Gmail شوید.
سپس در پایین صفحه و در سمت راست، بر روی Details کلیک کنید.
حال در پنجره‌ی باز شده می‌توانید لیست 10 آدرس IP که از طریق آن وارد این حساب کاربری شده‌اید را به همراه تاریخ و زمان هر یک مشاهده کنید.
اکنون جهت خروج از کلیه حساب‌های کاربری وارد شده (به جز این ورود)، بر روی دکمه‌ی Sign Out All Other Sessions کلیک نمایید.
مشاهده‌ی پیغام Successfully signed out all other sessions به منزله‌ی موفقیت‌آمیز بودن این عمل است.

آیسان بازدید : 295 1392/04/19 نظرات (0)

 

انواع صدای مربوط به مشکلات هارد

 

شاید تا کنون برای بعضی از شما پیش امده که صدائی از هارد خود شنیده اید که دقیقا و یا همیشه دلیل انرا نمیدانسته اید. اگر هم که تا کنون صدائی از هارد خود نشنیده اید, ممکن است احیانا روزی برایتان این موضوع پیش بیاید. به همین دلیل مهم است که با انواع صدای هارد اشنا شده تا کم و بیش بهتر بتوانید مشکل هارد خود را تشخیص داده و در صورت لزوم فایلهای مهم خود را هر چه سریعتر به هاردی دیگر انتقال دهید.
 
در ابتدا باید بدانید که صدای هاردهای مشکل دار همیشه یکسان نیستند و دلیل ان دو چیز است : در درجه اول اینکه هر مشکل هارد صدائی مخصوص دارد و صدای هاردهای مشکل دار با توجه به مارک هارد نیز ممکن است گاهی کمی متفاوت باشند.
 

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 423
  • کل نظرات : 17
  • افراد آنلاین : 18
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 126
  • آی پی دیروز : 105
  • بازدید امروز : 235
  • باردید دیروز : 205
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 887
  • بازدید ماه : 887
  • بازدید سال : 38,459
  • بازدید کلی : 380,805