loading...
فروشگاه اینترنتی آیسان آنلاین شاپ
آیسان بازدید : 322 1392/04/31 نظرات (0)

 آنچه از فضايي ها نمي دانيد


يک دانشمند روسي فرضيه جديدي را ارائه کرده است که برپايه آن بيگانگان فضايي مي توانند بر روي سياراتي که درون سياه چاله هاي عظيم قرار دارند زندگي کنند.  پروفسور "ياچسلاف دوکوچائف" از موسسه تحقيقات هسته اي آکادمي علوم روسيه در مسکو معتقد است که در مرکز بعضي از سياه چاله ها منطقه اي است که در آن فضا و زمان مي تواند وجود داشته باشد.

فضا

اين سياه چاله ها ساختار داخلي پيچيده اي دارند که از فوتونها، ذرات و سياراتي تشکيل شده است. اين منطقه در اطراف يک "تکينگي" (singularity) مي چرخد. تکينگي منطقه اي در يک سياه چاله است که در آن زمان و فضا نامحدود مي شود.

سياه چاله ها نيز خط افق دارند. يکي از اين افقها "افق کوشي" نام دارد. به گفته اين دانشمند، افقهاي کوشي داخلي يک سياه چاله  يا فضايي که در آن بُعدهاي زمان، فضا و مکان دوباره به عقب باز مي گردند، مي توانند ميزبان ذرات و سيارات باشند. افق "کوشي" برگرفته از نام "آگوستين لويي کوشي" رياضيدان فرانسوي (1857- 1789) است.

اين سيارات مي توانند بدون نياز به خارج شدن از سياه چاله، از پروتونها و فوتونهاي نور و گرما و از انرژي تکينگي مرکزي، انرژي بگيرند. اين شرايط براي حيات مناسبند بنابراين بيگانگان فضايي مي توانند در اين منطقه درون سياه چاله ها به صورت خودکفا زندگي کنند.

"ياچسلاف دوکوچائف" در اين خصوص گفت: "اين منطقه دروني سياه چاله که توسط دو افقي که از جهان خارجي مي آيند پوشانده مي شود براستي مکان مناسبي است به طوريکه تمدنهاي پيشرفته مي توانند با ايمني کامل داخل يک سياه چاله عظيم مرکز کهکشانها زندگي کنند بدون اينکه از بيرون ديده شوند."

در ابتداي سال جاري گروهي از دانشمندان کشف کردند که سياه چاله عظيم مرکز کهکشان "مسيه 87" تقريبا دو برابر بزرگتر از آن چيزي است که تاکنون تصور مي شد. اين کهکشان حدود 50 ميليون سال نوري از ما فاصله دارد.

اين ستاره شناسان در اين خصوص توضيح دادند که امکان دارد اين سياه چاله از پيوند صدها سياه چاله کوچکي که در گذشته در هم يکي شده اند به وجود آمده باشد. اين سياه چاله هزار برابر بزرگتر از سياه چاله عظيم مرکزي کهکشان راه شيري است.

سياه چاله منطقه اي از فضا است که در آن گرانش به حدي قوي است که همه چيز حتي نور را به درون خود مي کشد.

 

بيگانگان فضايي

اصطلاح بيگانگان فضايي را نخستين بار "انريکو فرمي"، فيزيکدان ايتاليايي در سال 1950 ارائه کرد.

اين برنده جايزه نوبل فيزيک به خاطر تحقيقاتي که روي نوترونهاي آهسته انجام داد شهرت دارد. وي در تابستان 1950 در لابراتوار "لس آلاموس" تکزاس و در حضور "ادوارد تلر" اين سئوال را طرح کرد: "آنها کجا هستند؟". ادوارد تلر کمي بعد پدر بمب هيدروژني شد. از آن پس اين سئوال به عنوان "پارادکس فرمي" شهرت يافت.

فضا

تا سال 1950 هيچ تحقيق واقعي از بيگانگان فضايي انجام نشده بود. اولين تبليغات مدرن درباره "يوفو" در 24 ژوئن 1947 آغاز شد. از سال 1960 يعني 10 سال پس از سئوال فرمي، تحقيقات بسياري درباره "اي- تي" (قهرمان فضايي فيلمي با همين نام اثر استيون اسپيلبرگ) انجام شده بود، برخي از تحقيقات در دست انجام بودند و برخي ديگر مراحل آماده سازي را پشت سر مي گذاشتند اما تمام آنها هيچ نتيجه اي در بر نداشتند.

 

 

 

انتشار اسناد دولتي درباره بيگانگان فضايي

به نظر مي رسد که در طول 60 سال گذشته و با ساخت فيلمهاي متعدد سينمايي در مورد موجودات ناشناخته، تردد بيگانگان فضايي نيز بر روي زمين افزايش يافته است. به طوريکه به تازگي دولتهاي نيوزلند، انگليس و آمريکا اسنادي را در مورد رويت اجرام فضايي بيگانه در آسمان کشورهاي خود در طول 60 سال اخير منتشر کرده اند و هرچند وقت يکبار نيز يک شيء عجيب در آسمان مناطق مختلف دنيا از چين تا مکزيک و از انگليس و آمريکا تا روسيه و ايتاليا ديده مي شود.

براي مثال، FBI به تازگي گزارش عجيبي را منتشر کرده است که به نظر مي رسد مي تواند فرود بيگانه هاي فضايي در نيومکزيکو را در سال 1950 به اثبات برساند.

پيش از اين دولت انگليس نيز اسنادي را منتشر کرده بود که نشان مي دادند وينستون چرچيل نخست وزير اين کشور در زمان جنگ جهاني دوم دستور داده بود که به منظور جلوگيري از تشويش اذهان عمومي اسناد مربوط به هر نوع احتمال وجود بيگانگان فضايي محرمانه شود.

همچنين مدتي قبل، وزارت دفاع نيوزلند اسنادي را درباره يوفوها از 1950 به بعد منتشر کرد و اظهار داشت که بيش از دو هزار سند را درباره برخوردهاي از نزديک با اشکال حيات در سيارات ديگر در سال 2050 منتشر خواهد کرد.

هرچند دنياي علم تاکنون هيچ نمونه مستند علمي درباره حضور موجودات فضايي حتي در اشکال ابتدايي آن پيدا نکرده است باوجود اين، تلاش بشر براي رهايي از ترس تنها بودن در جهان همچنان بر انتشار اخباري از اين دست صحه مي گذارد.

اين تلاش تا جايي پيش رفته است که سال گذشته سازمان ملل سفيري را به منظور خوشامدگويي به بيگانگان فضايي انتخاب کرد تا در صورت قرارگيري در شرايط ورود بيگانگان فضايي به زمين، فردي براي برقراري ارتباط با آنها در کره خاکي حضور داشته باشد.

فضا

"گاي کنسولمانگنو" يکي از دانشمندان ارشد واتيکان نيز اعلام کرد که امکان وجود اشکال ماورايي حيات در فضا وجود دارد و کليسا بدون توجه به تعداد دست و پاهاي آنها به اين موجودات خوشامد خواهد گفت و حتي حاضر است آنها را غسل تعميد دهد.

پس از اين اظهارات، يک ستاره شناس و استاد دانشگاه هاروارد اعلام کرد که احتمالا ما زميني‌ها در جهان تنها هستيم و موجودات فضايي وجود ندارند.

 

 

اظهارات علمي

هوارد اسميت استاد برجسته فيزيک نجوم در داشنگاه هاروارد پس از مطالعه بر روي تمام 500 سياره مشابه زمين که تاکنون کشف شده اند ضمن اعلام اينکه به احتمال بسيار زياد ما در جهان تنها هستيم گفت: "شرايط بي ‌نهايت سخت و دماي بسيار بالا حتي در اين سيارات اين فکر را بر مي انگيزند که هيچ اميدي براي يافتن اشکال ديگر حيات هوشمند در جهان وجود ندارد."

 

وي افزود: "ما بررسي کرديم که بخش وسيعي از سيارات و منظومه هاي خورشيدي ديگر به طور بنيادي با سياره و منظومه ما متفاوتند و موانع بسياري در ايجاد حيات به اشکالي که مي شناسيم وجود دارند."

اما اين اظهارات در شرايطي گفته شد که در سال 2009 استفان هاوکينگ فيزيکدان نجوم دانشگاه کمبريج و کاشف سياه چاله ها اعلام کرده بود که تقريبا مطمئن است اشکال بيگانه در بخشهاي ديگر جهان وجود دارند.

به اعتقاد اين دانشمند انگليسي، ما بايد از ملاقات با فضاييها دوري کنيم چرا که احتمالا برخورد دوستانه اي با ما نخواهند داشت.

اکنون با فرضيه جديد "ياچسلاف دوکوچائف"، هرچند موجودات فضايي مي توانند وجود داشته باشند اما حتي اگر هم بخواهند نمي توانند از محل زندگي خود خارج شوند، چراکه نيروي گرانش سياه چاله ها به حدي زياد است که هيچ چيز امکان خروج از آنها را ندارد و اگر ما روزي تصميم بگيريم براي ملاقات با فضاييها به داخل سياه چاله برويم بعيد است که بتوانيم دوباره به زمين بازگرديم و خاطرات سفر خود را براي همنوعان خود تعريف کنيم.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 423
  • کل نظرات : 17
  • افراد آنلاین : 87
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 310
  • آی پی دیروز : 36
  • بازدید امروز : 788
  • باردید دیروز : 117
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 788
  • بازدید ماه : 2,129
  • بازدید سال : 39,701
  • بازدید کلی : 382,047