loading...
فروشگاه اینترنتی آیسان آنلاین شاپ
آیسان بازدید : 211 1392/04/31 نظرات (0)

کشف سیاره ای شبیه زمین در فاصله 20 سال نوری


دانشمندان این کشف را با کمک تلسکوپ 6/3 متری "اسو" (رصدخانه جنوبی اروپایی) انجام داده اند.

آنها می گویند دمای ملایم سطح سیاره بدان معنی است که هرگونه آبی در آن احتمالا در حالت مایع وجود دارد و این موضوع شانس وجود حیات در آن را افزایش می دهد.

استفان اودری از رصدخانه ژنو که نویسنده اصلی مقاله ای علمی در این باره است می گوید: "ما تخمین زده ایم که میانگین دمای این 'ابرزمین' چیزی میان صفر و 40 درجه سانتیگراد باشد، و بنابراین آب در آن در حالت مایع خواهد بود."

"به علاوه، شعاع آن تنها باید یک و نیم برابر شعاع زمین باشد، و مدل ها پیش بینی می کند که این کره یا سنگی است - مثل زمین - یا پوشیده از اقیانوس ها."

خاویر دلفوسه، از اعضای تیم محققان دانشگاه گرنوبل، افزود: "همانطور که می دانیم آب برای وجود حیات اهمیت اساسی دارد."

به اعتقاد وی این سیاره ممکن است به هدف خیلی مهمی برای ماموریت های آینده فضایی جهت یافتن زندگی فرازمینی بدل شود.

در اینگونه ماموریت ها تلسکوپ هایی در فضا قرار داده خواهد شد که می توانند "نشانه های" نوری گویای وجود فرآیندهای بیولوژیکی را ردیابی کنند.

آیسان بازدید : 322 1392/04/31 نظرات (0)

 آنچه از فضايي ها نمي دانيد


يک دانشمند روسي فرضيه جديدي را ارائه کرده است که برپايه آن بيگانگان فضايي مي توانند بر روي سياراتي که درون سياه چاله هاي عظيم قرار دارند زندگي کنند.  پروفسور "ياچسلاف دوکوچائف" از موسسه تحقيقات هسته اي آکادمي علوم روسيه در مسکو معتقد است که در مرکز بعضي از سياه چاله ها منطقه اي است که در آن فضا و زمان مي تواند وجود داشته باشد.

آیسان بازدید : 212 1392/04/31 نظرات (0)

آیا جهان ما می تواند غشاء شناوری در ابعاد دیگر فضا باشد؟ ماهیت واقعی ماده تاریک چیست؟


آیا جهان ما می تواند غشاء شناوری در ابعاد دیگر فضا باشد؟ ماهیت واقعی ماده تاریک چیست؟ بعد چهارم فضا و زمان کجاست؟ چرا هر دو سوی جهان مشابه هم است؟ در این مقاله به برسی 10 تئوری برتر جهان که به عنوان عجیب ترین تئوری های کیهان شناسی برگزیده شده اند خواهیم پرداخت و نگاهی بر این نظریه ها از قبیل تئوری برخوردهای غشایی، جهان های زاینده، بعد چهارم ، هستی طلایی، نفوذ جاذبه ،روح هستی، جهان کوچک، نوترون های خنثی، ماتریکس و... خواهیم داشت.


آیسان بازدید : 250 1392/04/30 نظرات (0)

 

آیا زمان یک توهم است؟


باربور معتقد است که مردم قادر نیستند زمان را بگیرند زیرا در واقع زمان وجود ندارد. اگرچه این نظریه جدید نیست، هرگز مقبولیت عمومی نظریه نسبیت انیشتن و یا نظریه ریسمان را نداشته‌است.

مفهوم جهان بدون زمان نه‌تنها جذابیت غیرقابل مقاومتی برای تعدادی از دانشمندان داشته‌است بلکه چنین مدلی ممکن است راه را برای توضیح تناقضات بسیاری که فیزیک مدرن در توضیح جهان با آنها مواجه است باز کند.

آیسان بازدید : 248 1392/04/30 نظرات (0)

قمر هاي منظومه شمسي


جرم آسماني است كه به دور جسم بسيار بزرگي مي‌گردد. سيارات منظومه‌ي شمسي قمرهاي طبيعي خورشيد هستند و ماه‌ها اقمار طبيعي سيارات هستند. قمرهاي مصنوعي هم براي تحقيق، رصد و ارتباطات، توليد و به مدار زمين يا يك سياره و يا يك قمر طبيعي پرتاب مي‌شود.در اينجا به بررسي قمرهاي سيارات منظومه‌ي شمسي مي‌پردازيم.در اطراف سيارات خاكي(زمين گون) تنها 3 قمر در گردش است. اما در مقابل در اطراف سيارات مشتري‌گون بيش از 50 قمر مي‌چرخند. علاوه بر 50 قمر داراي حلقه نيز هستند. حال چون عطارد و زهره قمر ندارند به سراغ زمين خودمان مي‌رويم...

 
آیسان بازدید : 237 1392/04/29 نظرات (0)

عمو آلبرت

چگونه مانند آلبرت اینشتین فکر کنیم؟

این روز‌ها که جرات دیوانگی کم است...

دو قرن تمام ، والا حضرت آیزاک نیوتن پادشاه بی رقیب و قدرت مند فیزیک بود. نظام نیوتنی حرف آخر را در مسائل بنیادی علم و تصویر نهایی جهان می‌زد.به یک باره دلاوری دیوانه، بر پادشاه شورید . شوالیه آلبرت اینشتین با نظریه ی نسبیت اش پادشاه را از تخت سلطنت به زیر کشید.این دیوانگی لازمه ی چرخش در تاریخ علم و نحوه ی تفکر انسان هاست. برای پیش برد علمِ نوین، ناگزیریم اندیشه های دیوانه کننده ای مطرح کنیم که از دیدگاه های سنتی کاملا گسسته باشند. اندیشه هایی معماگونه.
فقط یک نابغه می‌تواند جرات چنین دیوانگی ای را به دل راه دهد. انباشت ارقام و اطلاعات در مغز، دلیل بر نبوغ نیست. نابغه با دیوانگی اش، در شناخت پیشین دخالت می‌کند. و آلبرت اینشتین چنین دیوانه ای بود- یا به عبارتی دیگر چنین نابغه ای- . قبل از او گذر از مفاهیم نیوتنی به تصویری جدید از جهان هیچ گاه این چنین قاطع و معما گونه نبوده است. این گذار در واقع نه فقط تعمیم و تکمیل کاری بود که نیوتن شروع کرده بود، بلکه انقلابی نیز در علم به راه انداخت.

آیسان بازدید : 688 1392/04/29 نظرات (0)
نظریه‌های اینشتین(نسبیت عام و خاص)


اینشتین دو نظریه دارد. نسبیت خاص را در سن 25 سالگی بوجود آورد و ده سال بعد توانست نسبیت عام را مطرح کند.


نسبیت خاص بطور خلاصه تنها نظریه ایست که در سرعتهای بالا (در شرایطی که سرعت در خلال حرکت تغییر نکند--سرعت ثابت) می‌توان به اعداد و محاسباتش اعتماد کرد. جهان ما جوریست که در سرعتهای بالا از قوانین عجیبی پیروی می‌کند که در زندگی ما قابل دیدن نیستند. مثلا وقتی جسمی با سرعت نزدیک سرعت نور حرکت کند زمان برای او بسیار کند می‌‌گذرد. و همچنین ابعاد این جسم کوچکتر می‌شود. جرم جسمی که با سرعت بسیار زیاد حرکت می‌کند دیگر ثابت نیست بلکه ازدیاد پیدا می‌کند. اگر جسمی با سرعت نور حرکت کند، زمان برایش متوقف می‌شود، طولش به صفر میرسد و جرمش بینهایت می‌شود...

آیسان بازدید : 204 1392/04/29 نظرات (0)

تشکیل سیاهچاله

سیاهچاله ها چیز عجیبی به نظر نمی رسند!

 

  بطور کلی ستارگان دارای مراحل مختلف جنینی ، کودکی و جوانی و پیری هستند. پس از اکتشاف برابری جرم و انرژی توسط انیشتین ، دانشمندان تشخیص دادند که کلیه ستارگان باید تغییر و تحول یابند. تکامل ، تخریب و محصول نهایی یک ستاره ، به جرم آن بستگی دارد. در واقع سرنوشت نهایی ستاره که تا چه مرحله ای از پیشرفت خواهد رسید با جرم ستاره ارتباط مستقیم دارد. اطلاعات مربوط به جرم ستارگان از مسائل بسیار مهم به شمار می‌رود.

آیسان بازدید : 308 1392/04/26 نظرات (0)

بچه ی شما چه شکلی می شود؟

خیلی از والدین دوست دارند قبل از تولد فرزندشان بدانند چه شکلی است؟
ژنتیک نقش مهمی در این زمینه دارد و مثلا ژن موهای مجعد غالب تر از موهای صاف است، البته نه همیشه.

آیسان بازدید : 227 1392/04/19 نظرات (0)

حقایق شگفت انگیزجالب در مورد کره ماه

آغاز ماموریتهای اخیر ناسا به منظور شکل گیری مطالعات جدید بر روی کره ماه باعث شده تا به بررسی خصوصیات شگفت انگیزی از کره ماه پرداخته شود که شاید تکرار همیشگی این حقایق میزان توجه نسبت به ارزشهای علمی آن را کاسته باشد. به گزارش خبرگزاری مهر، مدارگرد اکتشافی ماه که هفته گذشته به فضا پرتاب شد سطح ماه را با جزئیاتی بی سابقه نقشه برداری و ثبت خواهد کرد و حتی قادر خواهد بود مسیر حرکت کاوشگرهایی را که در گذشته بر روی این کره حرکت کرده اند را به ثبت برساند.
مدارگرد دیگر این ماموریت نیز طی دو مرحله با حفره شاکلتون در قطب جنوبی ماه برخورد خواهد کرد تا دانشمندان بتوانند موادی را که در نتیجه برخورد به بیرون پرتاب می شوند را مورد مطالعه قرار دهند. تمامی این هزینه ها و تلاشها با هدف کشف اطلاعات بیشتر و جدیدتر از قمر زمین است تا دانشمندان بتوانند ساختار اصلی این کره، تاریخچه دقیق آن و احتمال وجود آب در حفره های تاریک و مرموز ماه را کشف کنند.

آیسان بازدید : 190 1392/04/19 نظرات (0)

 

زندگی جاوید با برنامه ریزی کردن مجدد سلولها


به نقل از لنفورماتیسین, در مقاله ای که در سال 2007 منتشر شده بود, کارهای یک ژرونتولوگ به نام Aubrey de Grey در دانشگاه کمبریج برای ایجاد انقلابی در پروسس پیری توضیح داده شده بود. اینکار به همانگونه که برای یک کامپیوتر یا یک نرم افزار با تعویض قطعات یا قسمتی از کدهای خراب انجام میشود میباشد.
 
در مورد کارهای Aubrey de Grey نظریه های بسیاری بخصوص با کنفرانس او در TEDxDanubia 2013 ابراز شدند. او در این کنفرانس در مورد هفت دلیل پیری توضیح داد.
 
قابل ذکر است که چندین اکتور ای تی بخصوص Peter Thiel میلیاردر روی پروژه این ژرونتولوگ که "Methuselah" نامیده میشود و هدف از ان طولانی کردن عمر میباشد سرمایه گذاری کرده اند.
 
Ray Kurzweil, مخترع چندین فناوری که یکی از پیشگامان هوش مصنوعی نیز میباشد موافق اینچنین چیزی است و معتقد است که پیشرفتها در زمینه بیوتکنولوژی میتوانند امکان دست یافتن به عمر جاوید را فراهم سازند.

او چند روز پیش در Global future 2045 World Congress در نیویورک اعلام کرد : "تا ده-بیست سال دیگر, سلامتی و پزشکی بسیار متحول خواهند شد. هزار سال پیش امید بیست سال زندگی کردن بود. ما در ظرف دویست سال انرا دو برابر کرده و باز هم در ده تا بیست سال اینده انرا افزایش خواهیم داد. با عمل کردن در بیولوژی به همانگونه نرم افزارها و با برنامه ریزی کردن مجدد سلولها برای معالجه بیماریها بشر پیشرفتهای بسیاری در پزشکی کرده است. از هم اکنون تا ده سال دیگر این فناوریهای برنامه ریزی مجدد هزار بار قدرتمند تر از امروز بوده و تا بیست سال دیگر یک میلیون بار قدرتمندتر خواهند شد."

آیسان بازدید : 178 1392/04/18 نظرات (0)

آيا نور هم وزن دارد؟

آیا می دانید ؟

 

دانستنی ها درباره نور , وزن داشتن نور

 

نور يكي از اشكال پرتو الكترومغناطيسي بوده که بر اساس نظريات ارائه شده، توده فوتون‌هاي آن با دامنه يا طيف اين پرتو در ارتباط است و اگر همان‌گونه كه بسياري از دانشمندان عقيده دارند برد نامحدودي داشته باشد، به اين ترتيب بايد فوتون‌ها بدون وزن باشند. بر اساس فرمول E=mc2 كه از سوي انيشتين معرفی گردید نور داراي انرژي و برخي مشخصه‌هاي ديگر است، از اين رو مي‌تواند به گونه‌اي رفتار كند كه داراي جرم ‌باشد.

آیسان بازدید : 206 1392/04/18 نظرات (0)

وجود نوعی حیات در سیاره سرخ

نوآوری و کشفیات علمی

سیاره سرخ,مریخ,كشف حيات در سياره مريخ

وجود نوعی حیات در سیاره سرخ

کشف گاز مربوط به موجودات زنده در مریخ
اکتشافهای تازه مریخ نورد کنجکاوی در سیاره سرخ جنب و جوشی در جامعه علمی ایجاد کرده، چرا که کشف کرده است که در مریخ گاز متان یا همان گاز مربوط به موجودات زنده وجود دارد...

آیسان بازدید : 201 1392/04/18 نظرات (0)

ژن شادی بالاخره کشف شد !!

نوآوری و کشفیات علمی

آیسان شاپ: ژن شادی کشف شد.

سر انجام ژن شادی کشف شد !!
ژن شادی كه تاثیر زیادی بر چگونگی رضایت مردم از زندگی خود دارد، كشف شد.
این ژن دوقسمتی كه یكی از آنان از پدر و دیگری از مادر به ارث می‌رسد، 5-HTT نام دارد و مسوول چگونگی مدیریت پخش سروتونین است كه از غده صنوبری مغز ترشح می‌شود و به كنترل خلق و خو كمك می‌كند.

آیسان بازدید : 206 1392/04/18 نظرات (0)

کشف «مولکول اخلاق» در مغز

نوآوری و کشفیات علمی

کشف مولکول اخلاق,اکسی‌توسین,هورمون تستوسترون

کشف «مولکول اخلاق» در مغز


دانشمندان موفق به کشف مواد شیمیایی موجود در مغز شدند که می‌توانند بر میزان بخشندگی یا مغرور بودن شخص اثر بگذارند.در سال‌های اخیر، دانشمندان به دنبال شناسایی نقش اکسی‌توسین بوده‌اند که "مولکول اخلاق" نیز لقب گرفته است.

آیسان بازدید : 304 1392/04/18 نظرات (0)

 

کشف شدن قدیمی ترین موجود زنده در جهان! +تصویر

نوآوری و کشفیات علمی


دانشمندان اخیرا دریافته‌ اند که کلونی‌ های گیاهان دریایی ممکن است از گروه موجودات زنده کهن غول‌ پیکر با قابلیت گستردگی تا حدود ۱۶ کیلومتر تشکیل شده باشند که از سن بیش از ده‌ ها هزار سال برخورد هستند. گیاه مورد نظر Posidonia oceanica نام داشته که از طریق گل دادن یا تولید کلونهایی از خود تکثیر می‌شود. این امر می‌ تواند به ظهور موجوداتی منجر شود که بسیار بزرگ و کهن هستند.

آیسان بازدید : 359 1392/04/18 نظرات (0)

«گل مریخی»، کشف جدید کنجکاوی در مریخ

 نوآوری و کشفیات علمی

مریخ,سیاره سرخ,سیاره مریخ,گل مریخی,مطالب علمی

«گل مریخی»، کشف جدید کنجکاوی در مریخ


مریخ نورد «کنجکاوی» ناسا در جدیدترین اکتشافات خود بر سطح سیاره سرخ موفق به تهیه عکس از تخته سنگ پیچ در پیچ به شکل مار و «گل مریخی» در دل یک سنگ شده است.

آیسان بازدید : 283 1392/04/18 نظرات (0)

چرا پنگوئنها نمی‌توانند پرواز کنند؟

چرا ، زیرا و چگونه

پنگوئن,دلیل پرواز نکردن پنگوئن‌ها: آیسان شاپ

چرا پنگوئنها نمی‌توانند پرواز کنند؟
محققان دانشگاه آبردین مدعی شده‌اند که در نهایت توانسته‌اند دلیل پرواز نکردن پنگوئن‌ها را کشف کنند...

آیسان بازدید : 197 1392/04/17 نظرات (0)

آیسان آنلاین شاپ: ظاهر انسانها در  آینده دور: منقار بجای دندان

آیسان آنلاین شاپ: ظاهر انسانها در  آینده دور: منقار بجای دندان


برای آن دسته از افرادی که اغلب با دندان‌های خود مشکل دارند، علم خبرهای خوبی را پیش‌بینی کرده است.دکتر گارت فریزر، زیست‌شناس دانشگاه شفیلد پیش‌بینی کرده که انسان ممکن است در آینده منقاردار شود!!
وی می‌گوید: برخلاف دندان، منقار، پوسیده و تراشیده نمی‌شود و نمی‌افتد. همین خاصیت است که آن را محکم‌تر و کاربردی‌تر کرده است.خبر بد برای افرادی که از رفتن پیش دندانپزشک هراس دارند این است که این تغییر که در آن دندانها به یکدیگر جوش خورده و شکل منقار می‌گیرند،‌ میلیونها سال بعد اتفاق خواهد افتاد.دکتر فریزر به بررسی اینکه چرا انسان تنها دو دست دندان شیری و دائمی دارد در حالی که سایر موجودات از منبع بی‌پایانی برخوردارند، علاقه‌مند است. او مطرح می‌کند که برای مثال کوسه‌ها هر دو هفته یکبار دندانهای جدید تولید می‌کنند. همچنین بادکنک‌ماهی‌ها به طور دائم ماده دندان مانندی را تولید می‌کنند که نوکشان از آن ساخته شده است؛ بدین معنی که هر گونه شکستگی یا پارگی به سرعت ترمیم می‌شود...

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 423
  • کل نظرات : 17
  • افراد آنلاین : 22
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 73
  • آی پی دیروز : 105
  • بازدید امروز : 141
  • باردید دیروز : 205
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 793
  • بازدید ماه : 793
  • بازدید سال : 38,365
  • بازدید کلی : 380,711