loading...
فروشگاه اینترنتی آیسان آنلاین شاپ
آیسان بازدید : 223 1392/04/29 نظرات (0)

خصوصیات سالم‌ترین رژیم غذایی لاغری چیست؟


یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی با بیان اینکه رژیم غذایی برای کاهش وزن بایستی متعادل، متنوع و متناسب با فرهنگ غذایی فرد باشد تاکید کرد: بسیاری از افراد با گرفتن رژیم های نامتعادل بعد از گذشت 5 یا 6 سال دچار پوکی استخوان می شوند.

آیسان بازدید : 256 1392/04/21 نظرات (0)

قرص‌های ضد بارداری تراکم استخوان را کاهش می‌دهد


مطالعات جدید حاکی از آن است قرص های ضد بارداری، تراکم استخوان را در زنان کاهش می‌دهد.

دیلی میل: تحقیقات دانشمندان موسسه پژوهش‌های سلامت نشان می‌دهد که تاثیر این قرص‌ها بر استخوان‌ها بسته به سن زن و میزان هورمون به کار رفته در قرص کم است و تا دو سال پس از مصرف خود را نشان نمی‌دهد.

آیسان بازدید : 227 1392/04/19 نظرات (0)

طب سنتي از بهداشت بارداري چه مي گويد

بارداری و زایمان


 طب سنتي از بهداشت بارداري چه مي گويد

بارداري دوران سرنوشت سازي براي جنين است زيرا اگر مادر در اين دوره به اصول تغذيه اي و بهداشتي توجه کند، سلامت جنين- صرف نظر از مسائل ژنتيکي- تا حد زيادي تضمين مي شود.از طرفي اگر مادر دوره بارداري خوبي را پشت سر بگذارد، پس از تولد نوزاد دوران شيردهي مناسبي خواهد داشت و تجربه خوبي براي بارداري هاي بعدي کسب خواهد کرد...

آیسان بازدید : 200 1392/04/18 نظرات (0)

استرس چیست؟

استرس _ فروشگاه آیسان آنلاین شاپ

استرس یکی از مهم‌ترین علل بروز اختلالات جسمی و روانی است؛ بررسی‌های گوناگون نشان دهنده این است که 70 تا 90 درصد بیماری‌ها با استرس ارتباط دارند؛ فهرست بیماری‌های ناشی از استرس، سرطان، بیماری قلبی، آسم و میگرن را در برمی‌گیرد.

آیسان بازدید : 212 1392/04/17 نظرات (0)

رفع بوی بد دهان در روزه داران

بیماری ها و راه درمان

 

بوی بد دهان, رفع بوی بد دهان

یکی از مشکلاتی که اکثر روزه ‌داران در ماه مبارک رمضان با آن مواجه می‌ شوند، بوی ناخوشایند دهان است که گاهی علاوه بر خود فرد، ممکن است اطرافیان او را نیز آزار دهد.

البته این مشکل برای بعضی ‌ها فقط به ماه رمضان منتهی نمی‌ شود؛ یعنی در برخی افراد، بوی ناخوشایند دهان‌ در ماه‌ های دیگر سال نیز وجود دارد.

برای‌ آشنایی با راه‌ های رفع بوی دهان از طریق تغذیه‌، پای صحبت متخصصان تغذیه و رژیم‌ درمانی نشسته ‌ایم.

آیسان بازدید : 213 1392/04/17 نظرات (0)

راهـکارهایی برای کاهـش دردهای جسمانی

سرگیجه, رفلاکس مری, صداهای فراصوت, درد جسمانی

 

می دانیم که درد جسمانی علامت و نشانه ایجاد مشکل و ناهنجاری در بدن است ضمن اینکه عوامل مختلفی باعث درد و ناراحتی جسمانی می شوند. بطوریکه بعضی از این عوامل موقتی و برخی نیز طولانی مدت و نیازمند دارو و درمان هستند...در اینجا ترفند هایی برای شما دوستان بیان خواهد شد که شما با دانستن و بکار بستن آنها، بعضی از دردها را می توانید موقتا کاهش بدهید.

 

خارش گلو : وقتی کودک بودید، قلقلک دادن زیر بغل شما یک سرگرمی جالب بود. حالا در بزرگسالان هم می توان از این ترفند برای رهایی از مشکل خارش گلو استفاده کرد. وقتی که سلول های عصبی گوش تحریک بشوند، باعث اسپاسم عضلات گلو و گردن شده و در نتیجه شما را از شر خارش گلو راحت می کنند. پس قلقلک دادن گوش، باعث رفع خارش گلو می گردد!

 

آیسان بازدید : 263 1392/04/17 نظرات (0)

روش هایی ساده برای بهبود عرق سوز شدن

عرق سوز
عرق‌سوز مشکل جدی نیست اما ناراحتی زیادی ایجاد می‌کند.

 

عرق‌سوز اسباب ناراحتی خیلی‌هاست و در تابستان برای اکثر افراد اتفاق می‌افتد. افرادی که فعالیت بیرون از خانه دارند یا از لباس‌های محدودکننده استفاده می‌کنند، بیشتر دچار عرق‌سوز می‌شوند اما درمان آن چندان کار دشواری نیست. عرق‌سوز معمولاً خود به خود برطرف می‌شود و اگر نشد می‌توانید از نکات زیر استفاده کنید.

عرق سوز با انسداد مجاری عرق پوست و معمولاً در آب‌وهوای گرم و مرطوب اتفاق می‌افتد. پوشیدن لباس‌های محدود‌کننده و سنگین در هوای گرم این وضعیت را بدتر می‌کند زیرا این نوع لباس‌ها از تنفس پوست جلوگیری می‌کند. مشکل عرق‌سوز در نوزادان، کودکان نوپایی که والدین‌شان لباس‌هایی بسیار گرم نسبت به آب‌وهوا تنشان می‌کنند، بیشتر اتفاق می‌افتد.
آیسان بازدید : 326 1392/04/17 نظرات (0)

در مورد "چربی خون" چه می دانید؟

چربی خون
چربی‌ها پس از آب و پروتئین سومین ماده تشکیل‌ دهنده بدن انسان هستند و مهم‌ترین منبع ذخیره انرژی در بدن محسوب می‌شوند.

 

 
چربی‌های موجود در خون به دو گروه‌ تری‌گلیسرید و کلسترول تقسیم می‌شوند. شاید این سوال در ذهن شما هم باشد که منظور از «چربی خون» چیست؟ در این باره باید گفت که چربی خون عبارتست از بالا رفتن مقدار تری‌گلیسرید یا کلسترول از مقدار طبیعی آنها در خون. میزان این مواد در خون در اثر مصرف مواد غذایی بیش از میزان مورد نیاز یا هنگام بروز اختلال در سوخت و ساز چربی، افزایش می‌یابد.
 
افزایش چربی خون چه خطراتی دارد؟...
از چه سنی باید چربی خون را آزمایش کنید؟...
آیسان بازدید : 316 1392/04/17 نظرات (0)

خانمها و آقایان در مورد مثانه،کلیه و پروستات که باعث خانه نشینی می شوند بیشتر بدانند!!

خانمها و آقایان در مورد مثانه،کلیه و پروستات که باعث خانه نشینی می شوند بیشتر بدانند!!
ارولوژی شاخه ای از علم طب است که در آن بیماریها و جراحیهای کلیه و مجاری ادراری موضوعیت دارد.

 

مقدمه ای در مورد واقعیت سیستم ادراری،تناسلی :

سیستم ادراری وتناسلی شامل: کلیه ها، حالبها ،مثانه، پروستات و کیسه های منی، مجرای ادراری وغدد فوق کلیوی می باشد. کلیه ها وظیفه ی تصفیه و دفع مواد زائد بدن را به عهده دارند. این مواد زائد در ادرار به صورت تغلیظ شده دفع می شود. در ضمن کلیه ها وظیفه حفظ آب و املاح پر ارزش بدن را نیز به عهده دارند. کلیه ها در زمان کم آبی و روزه داری ادرار را به شدت غلیظ می کنند تا آب بدن از دست نرود. بر عکس در زمانی که مایعات فراوان مصرف می کنید کلیه با دفع آب و ادرار با غلظت کم از رقیق شدن خون جلوگیری می کند. عدم توانایی کلیه در انجام این اعمال منجر به نارسایی کلیه شده و بیمار ناچار به دیالیز خواهد شد...

آیسان بازدید : 299 1392/04/17 نظرات (0)

پرسش‌های متداول در مورد یائسگی


 

یائسگی (menopause) چیست؟



یائسگی برهه‌ای طبیعی از زندگی زنان است که درآن قاعدگی متوقف می‌شود. معمولاً وقوع یائسگی هنگامی تأیید می‌گردد که یک زن 12ماه متوالی پریود نشده باشد (البته معمولاً یک‌سری آزمایش‌های تکمیلی نیز جهت تایید انجام می‌شوند).

 

آیسان بازدید : 233 1392/04/17 نظرات (0)

چرا خواب آلوده می‌شویم؟

یک روانپزشک گفت: کمبود خواب، افسردگی، مصرف دارو، کار کردن در محیط‌های ساکت، حجم غذا، نوع غذا و غذای سرد مثل ماست و دوغ می‌تواند در افراد احساس خواب‌آلودگی در طول روز ایجاد کند.

هادی معتمدی اظهار داشت: خواب‌آلودگی می‌تواند ناشی از کمبود خواب باشد؛ اگر چه بسیاری از افراد بیان می‌کنند که به طور کامل خوابیده‌اند اما شاید نیاز فیزیولوژیک بدن آنها به خواب بیشتر از 8 ساعت باشد.

استاد دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی گفت: افرادی که به افسردگی مبتلا هستند، ممکن است از نظر طول زمان به طور مناسب خوابیده باشند اما چون خوابشان دارای کیفیت نیست خستگی را برطرف نمی‌کند و این افراد در طول روز احساس خواب‌آلودگی می‌کنند.

آیسان بازدید : 225 1392/04/17 نظرات (0)
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: نوشیدن آب بسیار سرد بطورکلی برای کبد مضر است اما در مواردی مانند پس از حمام، پس از ورزش و در ناشتا اثرات زیان آور آب سرد برای کبد به مراتب بیشتر می‌شود.

 

آیسان بازدید : 266 1392/04/16 نظرات (0)

سفید پوست ها بیشتر از سایران در معرض آفتاب سوختگی

آفتاب سوختگی در فروشگاه  آیسان شاپ

دبیر انجمن متخصصان پوست و مو و زیبایی ایران گفت: افرادی که پوست سفید دارند، بیشتر از سایر افراد در معرض آفتاب سوختگی و نفوذ اشعه ماورای بنفش خورشید هستند.

‘محمد گلشنی’ افزود: بیشترین مشکلات فصل تابستان، آفتاب سوختگی و اشعه ماورای بنفش (یو وی بی) است که در طول موج 290 تا 320 به راحتی در چند دقیقه پوست افرادی با پوست سفید را می سوزاند.اشعه ماورای بنفش (یو وی بی) اشعه ای است که موجب سوختگی پوست و اثرات مضر روی چشم می شود.وی با بیان این که پوست های سبز و تیره به زمان بیشتری برای سوختن نیاز دارند، گفت: بهترین راه حل برای افرادی که پوست سفید دارندف این است که برای جلوگیری از سوختگی پوست در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرند.

آیسان بازدید : 203 1392/04/16 نظرات (0)

آیسان شاپ:علائم خطرناک بیماری های قلبی در زنان

 

علائم خطرناک بیماری های قلبی در زنان_آیسان شاپ

 

براساس مطالعات محققان ‘انجمن قلب آمریکا’ ، بیماری قلبی در زنان، معمولاً 9 علامت خطرناک به همراه دارد.به گزارش ‘هلث’، بیماری قلبی یکی از مهمترین دلایل مرگ و میر در سراسر جهان محسوب می‌شود؛ با این وجود هنوز سایر افراد در مورد نشانه‌ها و علائم این بیماری هیچ اطلاعاتی ندارند.بیماری قلبی به شاخه‌های مختلفی از جمله بیماری عروق کرونر، فشار خون بالا، تصلب شرایین، نارسایی قلبی و حملات قلبی تقسیم‌بندی می‌شود.گاهی اوقات علائم و نشانه‌های بیماری قلبی در زنان و مردان کاملاً متفاوت است و زنان به نسبت، بیشتر مورد تهاجم حمله غیر قابل پیش‌بینی قرار می‌گیرند.

آیسان بازدید : 233 1392/04/16 نظرات (0)

شیرمادر بهترین محافظ  نوزاد

جدیدترین مطالعات محققان دانشگاه ایلی نیویز نشان می دهد که شیر مادر دارای ترکیب مهمی است که از نوزاد محافظت می کند.به گزارش دیلی میل، نتایج این بررسی ها نشان می دهد که ماده ‘اولیگوساکارید’ در شیر مادر (HMO) اسیدهای چربی تولید می کند که به تغذیه و سکونت باکتری های مفید در سیستم گوارش نوزاد کمک می کنند.

ماده HMO نه تنها در کوتاه مدت از نوزاد در برابر باکتری های مضر حفاظت می کند بلکه سیستم ایمنی او را به گونه ای تقویت می کند تا بتواند در برابر مشکلات مزمن مانند آلرژی غذایی و آسم مقاومت داشته باشد.

آیسان بازدید : 190 1392/04/16 نظرات (0)

شما که به استخر و شنا می روید، حتما بخوانید!

آب تنی، آب بازی، شیرجه، استخر و … همه این ها خاطرات خوبی است که همه ما از دوران کودکی تا به امروز در ذهن خود از تابستان و گرما داریم،‌ اما گاهی همیشه لذب خوب استخر با خاطرات خوب همراه نمی شود.استخرهای عمومی به خصوص در شهرهای بزرگ علیرغم تمام سخت گیری هایی که از سوی مراکز بهداشت صورت می گیرد اما باز هم محلی برای بروز مشکلات مختلف برای جوانان و نوجوانان هستند که مشاتاقانه در فصل گرما به این محل ها مراجعه می کنند.بیماری های مختلف یکی از مشکلاتی است که گریبان شناگران در استخرهای عمومی را می گیرد.  از بین بیماری‌های منتقله از طریق شنا می‌توان به تب تیفوییدی، اسهال، عفونت‌چشمی لیپتوسپیروزیس، کرم‌های حلقوی، عفونت‌های پوستی، بیماری خارش شناگران، عفونت سینوس‌ها، عفونت گوش و گلو اشاره کرد.

آیسان بازدید : 411 1392/04/16 نظرات (0)

آیا روغن حیوانی برای سلامت مضر است؟

روغن حیوانی مضر نیست

یک متخصص تغذیه گفت: درصورتی که روغن های حیوانی به طور اعتدال مصرف شود برای سلامتی افراد زیان بار نیست.مرتضی صفوی افزود: براساس آخرین یافته های علمی باید 30 درصد انرژی روزانه از طریق چربی و روغن ها تامین شود اما باید مشخص شود که از چه چربی استفاده می شود تا زیان آور نباشد.

وی اضافه کرد: توصیه می شود که از این 30 درصد روغن مصرفی، 10 درصد چربی اشباع، 10 درصد روغن زیتون و 10 درصد از روغن های مایع گیاهی آفتابگردان، هسته انگور یا سویا باشد.صفوی با بیان اینکه روغن های حیوانی جز روغن های چربی اشباع است، افزود: توصیه می شود تا برای سرخ کردن غذا از روغن های مایع مخصوص سرخ کردن استفاده شود اما استفاده از روغن حیوانی در سرخ کردن مواد غذایی مشکلی ایجاد نمی کند....

آیسان بازدید : 242 1392/04/16 نظرات (1)

استفاده ازمواد حاوی آهن و روی برای جلوگیری از ریزش ابرو در زنان باردار

مطالب  پزشکی آیسان شاپ

یک متخصص تغذیه گفت: زنان باردار برای جلوگیری از ریزش ابر و موی سر باید از مواد غذایی حاوی آهن و روی بیشتر استفاده کنند.مرتضی صفوی افزود: مواد حاوی آهن و روی در تخم مرغ، گوشت قرمز، انواع مغزها و سبزیجات دارای برگ سبز تیره به وفور موجود است.وی افزود: هورمون ها عامل بسیاری از تغییرات پوست و مو در دوران بارداری است چرا که هورمون های زنانه در دوران بارداری و شیردهی تاثیرات خاصی را روی بدن می گذارد که از جمله آنها می توان به ریزش مو در بسیاری از زنان اشاره کرد...

آیسان بازدید : 276 1392/04/16 نظرات (0)

از بین رفتن درد جسمی با فعالیت ذهنی

محققان دریافه اند که تمرکز روی یک مسئله موجب می‌شود که بدن درد را نفی کند.محققان با استفاده از فناوری اسکن، توانستند نشان دهند که منحرف کردن ذهن افراد می تواند سیگنالهای درد را در بخش مرکزی تا بالایی مغز از بین می برد.در این تحقیق از داوطلبان خواسته شد یک کار ذهنی سخت یا آسان انجام دهند درحالی که سطح دردآوری از گرما به بازوی آنها اعمال می شد، در این میان افرادی که کار ذهنی دشوارتری انجام می دادند درد کمتری احساس می کردند.دکتر کریستین اسپرینگر نویسنده این تحقیق از مرکز پزشکی دانشگاه هامبورگ در آلمان اظهار داشت: نتایج تحقیقات نشان می دهد که این پدیده یک پدیده روان شناختی نیست، بلکه یک مکانیسم عصب شناختی است که میزان سیگنالهای درد را از نخاع تا قسمتهای فوقانی مغز کاهش می دهد.براساس گزارش ساینس دیلی، نتایج این تحقیقات در مجله زیست شناسی امروز منتشر شده است.محققان اظهار داشتند که نتایج این تحقیق نقش رویکردهای درمانی رفتاری شناختی را در درمان درد بیماریها تقویت می کند.

آیسان بازدید : 279 1392/04/14 نظرات (0)

روشهای درمان رفع بوی بد دهان و درمان در یک جلسه ی دندانپزشکی

روشهای درمان رفع بوی بد دهان و درمان در یک جلسه ی دندانپزشکی

با بوی بد دهان به طور قطعی خداحافظی کنید

 

درمان بوی بد دهان,درمان قطعی بوی بد دهان

 

معمولا" بوی بد دهان به حفره ی دهانی مربوط می شود و با دستگاه لیزر می توان بدون نیاز به  جراحی، خونریزی و درد از بوی بد دهان به طور قطعی خلاص شد.

امروزه بوی بد دهان(halitosis) به طور چشمگیری شایع شده است و باعث رنجش و ناراحتی دیگران در برخورد های اجتماعی با فردمبتلا به بوی بد دهان می شود. همچنین در زندگی زناشویی و در بین اعضای خانواده نیز فرد مبتلا به این حالت مورد توجه و نکوهش قرار می گیرد.

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 423
  • کل نظرات : 17
  • افراد آنلاین : 18
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 47
  • آی پی دیروز : 105
  • بازدید امروز : 102
  • باردید دیروز : 205
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 754
  • بازدید ماه : 754
  • بازدید سال : 38,326
  • بازدید کلی : 380,672