loading...
فروشگاه اینترنتی آیسان آنلاین شاپ
آیسان بازدید : 185 1392/04/28 نظرات (0)
بچه داری، عروسک بازی نیست

 روانشناسی,بچه داری, عروسک بازی

 

والدینی که بیش از حد از کودکانشان حمایت می کنند، در صورتی که بخواهند آنها از دیگران بی نیاز باشند، باید از کمک تخصصی بهره مند شوند.

 

مادر و کودک

 

شخصیت کودک همیشه به رنگ محیط عاطفی خانواده در می آید. با اینکه ، این حقیقت بدیهی و آشکار است، با این حال چندی بیش نیست که ما به رابطه موجود بین منش والدین و رفتار کودک پی برده ایم. رفتارها و خصیصه های نامطلب در رفتار والدینی ریشه دارند که بیش از حد عاطفی و بیش از حد حمایت کننده اند، اخلاق بچه گانه دارند، اغواکننده، طرد کننده، و بیش از حد وظیفه شناس هستند.

آیسان بازدید : 181 1392/04/28 نظرات (0)


آموزش رفتار به کودکان نوپا!
 

 

کودکان نوپا,رفتار کودکان

 

آموزش رفتارها به مانند دیگر ابعاد تربیت و پرورش هرگز امری سهل و آسان نیست اما در اینجا به ارائه چند نكته صحیح و آزمایش شده می پردازیم تا یاریگر شما در اجرای این امر خطیر باشد.

  

هیچ گاه برای آموختن رفتارهای خوب به كودكان نوپا زود نیست . حتی كودكانی كه هنوز قادر به صحبت كردن نیستند یاد می گیرند كه با كمك دستانشان ارتباط برقرار كرده و منظورشان را برسانند . از آن جایی که برای همه ما یادگیری مفهوم شرکت داشتن و به اشتراک گذاشتن درسی در ازای زندگی است، در دوره سنی شیرین بین 2 تا 4 سال بسیار حیاتی و سرنوشت ساز است . هم چنین احوالپرسی صمیمانه خصلتی است که بسیاری از افراد کوچکتر می توانند به مدیریت آن بپردازند، اگر بر مبنای یک سری اصول و قواعد تشویق به انجام آن شوند.

آیسان بازدید : 258 1392/04/28 نظرات (0)

در ذهن دختران نوجوان چه میگذرد؟

شاید بیشترین جمله‌ای که دختران نوجوان به دیگران می‌گویند این جمله باشد: «باور کنید هیچ کس ما رو نمیفهمه. پدر و مادرمونم اصلا ما رو درک نمیکنن». ویژگیهای آنها و راههایی برای درک و برقراری ارتباط با آنها را بخوانید.

 

در ذهن دختران نوجوان چه میگذرد؟

خیلی از مادران با مراجعه به اتاق مشاوره دبیرستان به دنبال جواب این سوال هستند: «نمی دانم با دختر نوجوانم چطور رفتار کنم؟ دیگر خسته شده ام. هر کاری که فکرش را بکنید انجام داده ام اما او عوض شده، دیگر حرف ما را گوش نمی دهد، مدام با ما جر و بحث میکند. همیشه روبروی آینه نشسته. مدام گوشی موبایلش دستش است. به حرف دوستانش بیشتر از ما گوش می دهد و...»
در مقابل، اتاق مشاوره دبیرستانها همیشه پر است از دختران نوجوانی که معتقدند درک نمیشوند. شاید بیشترین جمله ای که از زبان دختران نوجوان شنیده شده، این جمله است: «خانم باور کنید هیچ کس ما رو نمی فهمه. پدر و مادرمون اصلا ما رو درک نمی کنند.»

آیسان بازدید : 248 1392/04/18 نظرات (0)

پسر،پسر، قند عسل گاهی هم .....

 

تربیت و پرورش صحیح فرزند مهم ترین مشغله ذهنی پدر و مادر است. با ورود نوزاد به کانون گرم خانواده، زندگی زن و شوهر وارد مرحله تازه ای می شود. آنها از این به بعد فقط همسر یکدیگر نیستند؛ بلکه در برابر فرزندشان به عنوان پدر و مادر نیز وظایفی دارند.

آیسان بازدید : 189 1392/04/18 نظرات (0)

اولين دليل بي‌ميلي كودكان به صبحانه

بي‌ميلي كودكان به صبحانه,بي‌ميلي كودكان به صبحانه

 

دكترسيد ضياءالدين مظهري با بیان این مطلب اظهار داشت: صبحانه يكي از وعده‌هاي مهم غذايي در طول روز است. صبحانه، سيستم دفاعي بدن، سيستم گوارش و فكر و انديشه را به كار مي‌اندازد. تحقيقات نشان مي‌دهد مصرف صبحانه باعث افزايش قدرت يادگيري و ايجاد تمركز بيشتر در كودكان مي‌شود.

وی دلیل بعدی بی میلی کودکان به صبحانه را تكراري و يكنواخت بودن صبحانه عنوان کرد و گفت: طبق تجربه غذايي بايد از صبحانه‌هايي شروع كنيم كه بچه‌ها دوست دارند و هيچگاه اصرار و تهديدي در خوردن صبحانه نبايد به عمل آيد. بهتر است والدين زود بيدار شده، صبحانه را آماده كرده و به تنوع روزانه آن توجه كنند. شما در روزهاي مختلف هفته، صبحانه‌هاي مختلفي را مثل تخم‌مرغ و نان،‌ شير و پنير و نان يا حتي فرني را تهيه كرده و همچنين براي صرف صبحانه به كودك فرصت دهيد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشمکی تهران تصریح کرد: دليل سوم بی میلی کودکان به خوردن صبحانه ترس و اضطراب كودك است. بعضي از كودكان به دليل ترس و نگراني از رفتن به مدرسه، صبح‌ها علاقه‌اي به خوردن صبحانه نشان نمي‌دهند. همچنين مشاجرات و دعواهاي پدر و مادر مي‌تواند بر اشتهاي كودك براي خوردن صبحانه اثر بگذارد و علاقه كودك به غذاهاي ديگر به عنوان صبحانه از ديگر علت‌هاي بي‌ميلي بچه‌ها در صبحانه خوردن است.

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 423
  • کل نظرات : 17
  • افراد آنلاین : 20
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 95
  • آی پی دیروز : 105
  • بازدید امروز : 184
  • باردید دیروز : 205
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 836
  • بازدید ماه : 836
  • بازدید سال : 38,408
  • بازدید کلی : 380,754