loading...
فروشگاه اینترنتی آیسان آنلاین شاپ
آیسان بازدید : 376 1392/04/29 نظرات (0)

نانو حسگرها

نانو حسگرها

حسگر چیست؟

  حسگر یک وسیله ی الکتریکی است که تغییرات فیزیکی یا شیمیایی را اندازه گیری می کند وآنها را به سیگنالهای الکتریکی تبدیل می نماید. حسگرها درواقع ابزار ارتباط ربات با دنیای خارج وکسب اطلاعات محیطی ونیز داخلی می باشند، ویا به طور کلی ابزارهایی هستند که تحت شرایط خاص ازخود واکنشهای پیش بینی شده ومورد انتظار نشان می دهند. شاید بتوان دماسنج را جزء اولین حسگرهایی دانست که بشرساخت .

ساختار کلی یک حسگر:

   درطراحی یک حسگر دانشمندان علوم مختلف مانند بیوشیمی، بیولوژی، الکترونیک، شاخه های مختلف شیمی و فیزیک حضوردارند. قسمت اصلی یک حسگرشیمیایی یا زیستی عنصرحسگر آن می باشد. عنصرحسگر در تماس با یک آشکارساز است. این عنصرمسئول شناسایی و پیوند شدن با گونه ی مورد نظر در یک نمونه ی پیچیده است. سپس آشکارساز سیگنالهای شیمیایی را که در نتیجه ی پیوند شدن عنصرحسگر با گونه ی موردنظر تولید شده است را به یک سیگنال خروجی قابل اندازه گیری تبدیل می کند. حسگرهای زیستی بر اجزای بیولوژیکی نظیرآنتی بادی ها تکیه دارند. آنزیمها ، گیرنده ها یا کل سلولها می توانند به عنوان عنصر حسگرمورد استفاده قرار گیرند.

آیسان بازدید : 235 1392/04/27 نظرات (0)

استفاده از ''ادرار'' برای ارتباط با اینترنت و برقراری تماس‎های تلفنی

 

گروهی از پژوهشگران بریتانیایی به این نتیجه رسیده‌اند که می‌توان باتری تلفن همراه را به وسیله ''ادرار'' شارژ کرد. شایان ذکر است که نخستین آزمایش در این باره موفقیت آمیز بوده است.

آیسان بازدید : 211 1392/04/27 نظرات (0)
دستیابی هکرها به مغز انسان!
برنامه نویسان رایانه‌ای از طریق رمزگشایی یا کرک (cracks)‌ به سیستم های امن نفوذ می کنند. در انسان نیز حس بویایی کلید رمزگشایی و نفوذ به مغز انسان محسوب می شود.
تسنیم: مغز انسان مانند رایانه‌ها در برابر حملات هکرها آسیب پذیر بوده و توسعه فناوری های پیشرفته، اجازه دسترسی و خواندن افکار مردم را برای دانشمندان فراهم کرده‌ است.

به گزارش العالم ، زندگی در دنیای داده ها با خطرات فراوانی از جمله حملات هکری مواجه است و حتی مغز انسان نیز از خطر هک شدن در امان نیست؛ دانشمندان در حال توسعه فناوری های مختلفی هستند که حتی امکان خواندن ذهن انسان را نیز فراهم می کنند.

**خواندن ذهن

خواندن ذهن افراد همیشه نیازمند فناوری های بسیار پیشرفته نیست و به گفته دکتر «مارک سالم»، می توان با استفاده از نشانه های غیر کلامی و فیزیکی در زبان بدن متوجه افکار هر فرد شد؛ مثلا خاراندن بینی می تواند به معنای خارش بینی یا دروغگویی فرد باشد!

با این حال استفاده از فناوری می تواند دسترسی مستقیم و دقیق تر به مغز انسان را میسر کند؛ «فیلیپ لاو» متخصص مغز و اعصاب در حال توسعه مانیتور مغزی قابل حمل iBrain است که می تواند فعالیت های الکتریکی مغز را از سطح پوست سر و جمجمه تشخیص دهد.

بیماران مبتلا به ALS (اسکلروز آمیوتروفیک جانبی) یا اشکالی از فلج، دارای فعالیت طبیعی و سالم مغزی هستند و با کمک دستگاه iBrain می توان از افکار این افراد برای کنترل یک دست مجازی بر روی صفحه نمایش رایانه استفاده کرد.

از دیگر اشکال پیچیده خواندن ذهن، توانایی ترجمه زبان مغز به زبان ساده انگلیسی است. دکتر «جک گالانت» از متخصصان اعصاب دانشگاه کالیفرنیا در برکلی در حال تدوین «فرهنگ لغت مغز» و ترجمه افکار به تصویر و کلمات است.

در این روش تصاویر مختلفی به داوطلبان نشان داده شده و فعالیت مغزی از طریق تصویربردای رزونانس مغناطیسی عملکردی (fMRI) بررسی می شود. محققان با کمک این فعالیت های مغزی موفق به بازسازی تقریبی تصاویر دیده شده توسط افراد گردیدند.

برخی فناوری ها نیز امکان نظارت بر فعالیت مغز در طول انجام کار را فراهم می کنند. «کریس برکا» از متخصصان عصب شناسی در حال توسعه فناوری برای نظارت افراد مختلف مانند ورزشکاران و هنرمندان بر فعالیت های مغزی است که دستیابی به اوج عملکرد را امکانپذیر می کند.

**دستیابی هکرها به مغز انسان

اما دست یابی هکرها به مغز انسان و وارد کردن هرگونه اطلاعات، چه تبعاتی به دنبال خواهد داشت؟

برنامه نویسان رایانه‌ای از طریق رمزگشایی یا کرک (cracks)‌ به سیستم های امن نفوذ می کنند. در انسان نیز حس بویایی کلید رمزگشایی و نفوذ به مغز انسان محسوب می شود.

«ایلانا هیراستون» از متخصصان عصب شناسی در حال توسعه روشی برای وارد کردن اطلاعات به مغز افراد از طریق حس بویایی در زمان خواب است. در این روش از ترکیبی از بوهای خوشایند یا ناخوشایند و اصوات خاص استفاده می شود.

در این شرایط، مغز انسان طی چند سال آینده به هدف اصلی حملات هکری تبدیل شده و باید راهکار جدی برای مقابله با این حملات جدید توسعه داده شوند!
آیسان بازدید : 195 1392/04/25 نظرات (0)

ساخت رباتی برای دوستی با انسان ها!

ساخت رباتی برای دوستی با انسان ها!
«الکساندر ربن» هنرمند و «برنت هوف» فیلمساز با همکاری یکدیگر سیستمی را ابداع کرده‌اند که در واقع یک ربات و دوست اجتماعی است. این ربات در اصل در جشنواره فیلم ...

 

آیسان بازدید : 244 1392/04/18 نظرات (0)

نخستین مغز مصنوعی جهان ساخته شد

نخستین مغز مصنوعی جهان با قدرت تقلید مهارت‌ها و اشتباهات انسانی ساخته شد

نوآوری و کشفیات علمی

مغز مصنوعی,مغز مصنوعی Spaun,هوش مصنوعی

نخستین مغز مصنوعی جهان با قدرت تقلید مهارت‌ها و اشتباهات انسانی ساخته شد
محققان دانشگاه واترلو در کانادا موفق به ساخت مدل نرم‌افزاری از مغز انسان شده‌اند که می‌تواند بازی‌هایی با الگوی ساده را اجرا، شکل پیش روی خود را طراحی کرده و میزان کمی از محاسبات ذهنی را انجام دهد.

آیسان بازدید : 213 1392/04/17 نظرات (0)

ساخت چراغ های هوشمند برای اتومبيل

چراغ های هوشمند خودرو,کاربرد چراغ های هوشمند اتومبیل

ساخت چراغ های هوشمند برای اتومبيل
مهندسان درحال طراحی نوعی چراغ برای جلوی اتومبیلها هستند که می تواند باران را به چشم رانندگان غیرقابل مشاهده کند که این امر موجب نجات جان عده بسیاری در جاده ها می شود.
طراحان و مهندسان ابراز امیدواری کرده اند که این طراح بتواند تعداد تصادفات را با بهبود دید رانندگان در شرایط خطرناک جوی ارتقا دهد تا آنها بتوانند هنگام بارش باران دید بهتری داشته باشند.

آیسان بازدید : 246 1392/04/17 نظرات (0)

تبدیل نوشابه به آب با بطری پلاستیکی جدید

تبدیل نوشابه به آب با بطری پلاستیکی جدید
یک شرکت آمریکایی با استفاده از سیستم‌های تصفیه ناسا، بطری پلاستیکی آب ساخته که می‌تواند نوشابه را به یک مایع شفاف بی‌رنگ تبدیل کند.
بطری تصفیه آب پیشرفته ÖKO از یک فناوری ناسا که در اصل برای اطمینان از خالص، تازه و پاک بودن آب تولید شده، استفاده می‌کند.
شرکت سازنده،‌ در ویدیویی که در سایت خود به نمایش گذاشته، نشان می‌دهد که این بطری با نوشابه کوکاکولا پر شده و پس از عبور از تصفیه مخصوص به شکل آب در می‌آید.

آیسان بازدید : 399 1392/04/17 نظرات (0)

فناوري ان اف سي (NFC) چيست؟

 

یکی از توانمندسازهای پر‌اهمیت این ایده، فناوری NFC‌ است که قابلیت پیوند اطلاعات مجازی با اشیا و دستگاه‌های فیزیکی را از طریق یک ارتباط شبکه‌ای با برد کوتاه فراهم می‌کند. امروزه تقریبا هر‌گونه شی فیزیکی و یا محلی خاص را می‌توان به برچسب‌های NFC‌ مجهز کرده و اطلاعات مفیدی را به گوشی همراه یا تبلت کاربران منتقل کرد.

فناوری پیشتاز NFC به دو دستگاه مجهز به تراشه‌هایی با قابلیت انتقال خرده-داده امکان برقراری اتصال با دامنه کوتاه و سرعت‌ پایین را -بسته به پیکربندی به‌کار رفته- می‌دهد. از زمان راه‌اندازی سیستم پرداخت کیف پول گوگل، عرضه دستگاه‌هایی چون Nexus S/Galaxy II سامسونگ و امکانات NFC‌ در مدل‌های C9 و ۶۲۱۲ کلاسیک نوکیا، گوشی‌های هوشمند امروزی قابلیت تبدیل شدن به سیستم‌های پرداخت همراه را دارند.

آیسان بازدید : 238 1392/04/16 نظرات (0)

ساخت اولین تبلت ضدآب جهان

محققان ژاپنی موفق به ساخت اولین تبلت ضدآب دنیا شدند

این تبلت صد درصد ضد آب است و کاربران به راحتی قادرند این تبلت را با خود به داخل وان حمام ببرند.

این تبلت 7 اینچی دارای وضوح 600×1024 است.

آیسان بازدید : 330 1392/04/16 نظرات (0)

ساخت کوچکترین سفینه فضایی جهان

 

محققان دانشگاه ˈهارواردˈ موفق به ساخت کوچکترین سفینه فضایی جهان با استفاده از رشته های DNA شدند.به گزارش ˈنیچرˈ، یکی از مهمترین سرگرمی های تمام افراد در کودکی، ساختن حجم های مختلف توسط ˈلِگوˈ بوده است.در ساخت این سفینه کوچک هم از همان ایده استفاده شده است و رشته های بسیار کوچک DNA مانند آجرهای ساختمان به طور منظم رویهم چیده شده اند.ضخامت یک رشته DNA حدود 60 هزار بار کمتر از ضخامت یک تار موی انسان است.محققان نانو موفق شده اند که با استفاده از این روش 102 حجم مختلف را شبیه سازی کنند.

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 423
  • کل نظرات : 17
  • افراد آنلاین : 19
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 95
  • آی پی دیروز : 105
  • بازدید امروز : 182
  • باردید دیروز : 205
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 834
  • بازدید ماه : 834
  • بازدید سال : 38,406
  • بازدید کلی : 380,752